ورود / عضویت

چه زمانی یک ماشین را به روز کنیم و چگونه کنترل مناسب را انتخاب کنیم

تقریباً با هر کنترل CNC، می‌توانید مطمئن باشید که می‌توانید از یک سیستم CAD CAM کد بگیرید و فقط با فشار چند دکمه ماشین‌کاری را شروع کنید. اما چه چیزی باعث می شود یک کنترل بهتر از دیگری باشد؟

چه زمانی یک ماشین را بروزرسانی کنیم و چگونه کنترل مناسب را انتخاب کنیم

بهسازی یا بروزرسانی یک ماشین ابزار با کنترل CNC می تواند سرمایه گذاری قدیمی را به یک منبع درآمد فعال احیا کند. نمونه بارز آن اتفاقی است که با بازگشت تولید به ایالات متحده روی می‌دهد، بسیاری از کارهایی که در حال بازسازی هستند شامل قطعات بزرگی می‌شوند، زیرا حمل آنها از خارج از کشور گران‌تر می‌شود. مشکل اینجاست که ماشین‌های چند میلیون دلاری با ده‌ها متر تراورس، 20 سال قدمت دارند و جایگزینی آن هم گران است و هم برای کسب‌وکار مخل.

مقاوم‌سازی جایگزین هوشمندانه‌ای است زیرا دستگاه را با کسری از هزینه یک دستگاه جدید و بسیار سریع‌تر از زمان تحویل چند ماهه به زندگی بازمی‌گرداند. در حالی که نامزدهای اصلی برای مقاوم‌سازی هستند، این ماشین‌های بزرگ تنها دستگاه‌هایی نیستند که برای مقاوم‌سازی مناسب هستند.

 

چه زمانی بروزرسانی ایده خوبی است

  • نیاز یا فرصتی برای افزودن قابلیت های جدید، برش قطعات مختلف و/یا ورود به بازار جدید وجود دارد.
  • شبکه‌ای از ماشین‌ها وجود دارد، اما همه ماشین‌ها کنترل‌هایی ندارند که بتوانند متصل شوند.
  • اگر شرکتی یک دستگاه 5 محوره را خریداری کند تا بتواند قطعات را در تنظیمات کمتری برش دهد و هزینه های نیروی کار را کاهش دهد.
  • به منظور مقابله با رقیبی که ماشین جدیدی اضافه کرده است. ماشین‌ها و کنترل‌های جدید بسته به کاربرد می‌توانند 50 یا 100 درصد از نسل قبلی ماشین‌ها و کنترل‌ها بهتر عمل کنند.
  • هنگام ماشینکاری سطوح سه بعدی، مانند کاربردهای قالب بزرگ یا تشکیل رنگ، ماشین دیگر نمی تواند تحمل کند.
  • اگر حفره هایی با اندازه های مختلف در همان قسمت دارید. به عبارت دیگر، یک حفره در یک سر قطعه ماشینکاری شده در روز دوشنبه به اندازه همان حفره در انتهای دیگر قطعه ماشینکاری شده در روز جمعه نیست.

چه چیزی یک کنترل CNC خوب را ایجاد می کند

در نهایت، یک کنترل CNC با کیفیت، اپراتور را قادر می‌سازد تا کارهای بیشتری را در دستگاه انجام دهد. این اجازه می دهد تا انعطاف پذیری بیشتری را برای تشخیص و رسیدگی به مشکلات درست در CNC بدون ارسال مجدد برنامه از یک سیستم CAM برای ماشینکاری یک قطعه خوب انجام دهید. کنترل مناسب با در نظر گرفتن اهداف درست، تاثیر زیادی بر بهره وری دارد.

 

یک رابط جذاب که برای استعدادهای جوان جذاب است

همه بخش‌های صنعت در تلاش هستند تا استعدادهای جدید و نسل‌های جوان‌تری را بیابند تا نقش افرادی را که در چند سال آینده بازنشسته می‌شوند، ایفا کنند. کنترل‌های جذاب و مدرن، نقش مهمی در استخدام و توسعه نیروی کار خواهند داشت. کارگران جوان به کار با تکنولوژی عادت کرده اند و تمایل بیشتری به استفاده از آن در شغل خود خواهند داشت.

انعطاف پذیری و تطبیق پذیری

کنترل ها نیز به میزان قابل توجهی به انعطاف پذیری بسیار مهم کمک می کنند. انعطاف پذیری چیزی است که برای رقابتی ماندن به یک نیاز بیشتر و بیشتر تبدیل می شود. توانایی تنظیم در پرواز و برنامه‌ریزی حتی 3 به علاوه 2 قسمت درست روی CNC می‌تواند یک مزیت رقابتی متمایز باشد، برخلاف انتظار برای انجام کل فرآیند برنامه‌ریزی مجدد CAM برای قطعات ساده.

قدرت یا سرعت محاسباتی

به خصوص در برنامه های 5 محوره، شما با نقاط داده زیادی سر و کار دارید. تصور کنید که در حال ماشینکاری فوتبال هستید، هر لبه ابزار برشی باید به آن برسد که فوتبال یک XYZ است، شاید حتی یک موقعیت C. میلیون‌ها نقطه باید با دقت بسیار بسیار دقیقی کنترل شوند، که این امر مهم‌تر این است که کنترل شما بتواند داده‌ها را با سرعت کافی مدیریت کند. ما در مورد زمان پردازش میلی ثانیه صحبت می کنیم.
کنترل در واقع باید بداند که چه چیزی در آینده خواهد آمد. اگر یک کنترل عقب مانده باشد، آن را در قسمت، کمی خراش یا کمی گودی در آنجا خواهید دید. ابزار برش قبل از اینکه به مکان بعدی برود در حال چرخش ایستاده است.

اگر می‌خواهید مدل‌های سه‌بعدی را دستکاری کنید، بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید، به یک کنترل قدرتمند نیاز دارید. اینها همچنین از همان صفحه‌های لمسی پاسخگو تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند که ما با آنها خیلی راحت شده‌ایم.

 

یک سیستم حرکتی کاملاً هماهنگ

در HEIDENHAIN، ما به ندرت کنترل CNC خود را با موتورها، ترازوها، رمزگذارهای چرخشی یا خطی از هر کسی به جز HEIDENHAIN روی دستگاه قرار می دهیم. وقتی کسی یک کنترل CNC از HEIDENHAIN با کل سیستم حرکتی می‌خرد، تضمین می‌کند که همه چیز هماهنگ است. این برای HEIDENHAIN منحصر به فرد است، زیرا همه تامین کنندگان کنترل رمزگذار، مقیاس و موتور را نیز نمی سازند. همگام سازی تمام مکانیک ها باعث می شود حرکت سریع تر، پاسخگوتر و دقیق تر شود.

این اجازه می دهد تا برای عملکرد بالا و ویژگی هایی مانند کنترل تغذیه تطبیقی که در آن بار اسپیندل، سرعت و خوراک با هم محاسبه می شود. اگر مواد کافی وجود نداشته باشد و اشیا می توانند سریعتر حرکت کنند، دستگاه نحوه حرکت آن را در منطقه بدون دخالت اپراتور تنظیم می کند.

 

نوشته های مرتبط