ورود / عضویت

بهترین زمان برای معرفی اتوماسیون CNC چه زمانی است؟

پیشرفت طبیعی برای همگام شدن با بازارهای با سرعت فزاینده و دیجیتال گرا، اتوماسیون یا به عبارت بهتر اتوماسیون CNC است. مشتریان از محصولاتی سریعتر از همیشه با سطوح بی سابقه کیفیت و قابلیت اطمینان انتظار دارند. علاوه بر این، زنجیره تامین مملو از چالش‌ها است، به این معنی که بالا بردن جدول زمانی تولید تقریباً همیشه مفید است – زمانی که انجام این کار ممکن باشد.

 

با این حال، پیاده سازی تجهیزات و ماشین آلات CNC پیچیده برای دستیابی به اتوماسیون، نه تنها گران است، بلکه زمان بر است. شما نمی توانید همه چیز را یکجا عوض کنید و امیدوار باشید که کار کند. بدتر از آن، زمانی که تجهیزات جدید پیاده سازی می شوند، دوره های آزمایشی و پیکربندی برای اطمینان از خروجی و عملکرد بهینه کاملاً ضروری است. سپس این سوال پیش می‌آید که بهترین زمان برای معرفی اتوماسیون CNC در عملیات فعلی شما چیست؟

آیا واقعاً آماده اتوماسیون هستید؟

بسیاری در دام فکر می افتند که اتوماسیون را می توان در هر فرآیندی اعمال کرد. در حالی که از نظر فنی درست است، این فرآیندها باید به خوبی پایه ریزی شوند، به طور پیوسته نگهداری شوند و به طور مناسب طراحی شوند. به عبارت دیگر، شما نیاز به درک کاملی از میانگین خروجی، عملکرد، و به طور خاص، آنچه که باید خودکار باشد، دارید. این امر مستلزم تحقیق، زمان و آزمایش کامل است.

 

به خصوص با اتوماسیون CNC، اگر سیستم به درستی بررسی نشده باشد، ممکن است به نتایج متناقضی نگاه کنید – باید طراحی محصول، تضمین کیفیت، تعمیر و نگهداری و موارد دیگر را در نظر بگیرید. علاوه بر این، کارکنان باید نقش خود را درک کنند و آموزش مناسب را در هر کجا که لازم باشد دریافت کنند.

 

به مقدار قابل توجهی خرید نیاز دارد و اگر واقعاً آماده سرمایه گذاری نباشید، احتمالاً نتایج قابل توجهی نخواهید دید. بنابراین، لحظه‌ای را در نظر بگیرید تا عملیات خود را در نظر بگیرید، چه فرآیندهایی را می‌خواهید خودکار شوند و آیا شما – و تیمتان – واقعاً آماده هستید یا خیر.

به چه ابزاری نیاز خواهید داشت؟

تبدیل به اتوماسیون CNC، به طور کامل، به سخت افزار جدید، نرم افزار جدید، و احتمالاً حتی تجهیزات جانبی جدید نیاز دارد – برای مثال، ممکن است مجبور شوید امکانات خود را برای رفع نیازهای تجهیزات جدید خود تغییر دهید. ممکن است فرصت هایی برای استفاده از تجهیزات موجود با نصب دستگاه ها و حسگرهای مختلف بر روی سخت افزار قدیمی وجود داشته باشد، اما همیشه اینطور نیست.

 

دستیابی به عملیات ماشینکاری و ساخت CNC در سطح جهانی بدون انجام وظایف داخلی (برون سپاری) و بدون تهیه تجهیزات توسط خودتان، که هزینه بر است، کاملاً ممکن است. می توانید قطعات، قطعات یا قطعاتی را که باید ایجاد کنید سفارش دهید و لجستیک را به یک تیم متخصص بسپارید. برخی از ارائه دهندگان حتی یک عملیات دو شیفتی را اجرا می کنند تا پروژه ها را با سرعت بیشتری انجام دهند، زیرا زمان بیشتری برای کار و پاسخگویی به مسائل تولید دارند. در حالی که تیم شما ممکن است نیروی کار، تجهیزات یا تجهیزات لازم برای تکمیل پروژه را نداشته باشد.

 

پس مهم است که در نظر بگیرید که آیا ابزار و تجهیزات موجود برای خودکارسازی عملیات خود را دارید یا خیر. اگر این کار را نمی کنید، چقدر طول می کشد تا بتوانید به طور منطقی تجهیزات مذکور را خریداری کنید؟ آیا بودجه و منابع دارید؟ ممکن است همکاری با ارائه‌دهنده ماشین‌کاری CNC که حداقل می‌تواند کار را در مدت زمان کوتاه انجام دهد یا کسی که مایل به انجام کار درازمدت است، سودمندتر باشد.

آیا شما در کنترل هستید؟

قبل از اینکه بتوانید اتوماسیون پیشرفته را به کار بگیرید، باید کنترل کامل محیط خود را داشته باشید. علاوه بر این، شما به مقدار زیادی داده و اطلاعات در مورد عملیات، تجهیزات، عملکرد و موارد دیگر نیاز دارید. به عنوان مثال، آیا منابع لازم برای اندازه گیری شرایط ابزارهای برش خود را قبل از شروع پروژه دارید؟ آیا می دانید که آیا تجهیزات CNC شما می توانند مواد خاصی را تحمل کنند؟ آیا می توانید آن ابزارها یا اجزاء را در صورت عدم رعایت تلورانس ها تغییر دهید؟ اغلب، ماشین های CNC مدرن قادر به انجام چندین عمل هستند. استفاده از کاربردهای جایگزین آنها چقدر آسان است، و آیا می توانید این فرآیند را برای برداشتن بارهای خاص خودکار کنید؟

 

اینها صرفاً چند سؤال هستند که به یک عملیات CNC سنتی مربوط می شوند، اما در یک خودکار نیز مرتبط خواهند بود. این کارها هنوز ضروری هستند، اما تجهیزات و سخت افزاری که در اختیار دارید باید به انجام کارها با کارآمدتر و دقیق تر کمک کند. وقتی سخت‌افزار اتوماسیون CNC مستقر می‌شود، باید آن کنترل را حفظ کنید، و در نهایت، از طریق اطلاعات جمع‌آوری‌شده به لطف سخت‌افزار جدید داده‌گرا، بیشتر به دست آورید. اما مهمتر از همه، شما باید فرصت تصمیم گیری و واکنش در زمان واقعی را داشته باشید.

خودکار یا هایپر اتوماسیون؟

عنصر دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چه مقدار از عملیات خود را خودکار و آنلاین خواهید کرد. آیا وظایف فردی، با دامنه کوچکتر، وجود دارد که سودمند باشد؟ در عوض، آیا قصد دارید مانند 28 درصد از صنعت تولید، بیش از حد اتوماسیون کنید؟

 

هایپر اتوماسیون بر بهینه سازی تمام مراحل یک فرآیند یا عملیات، بر خلاف یک جنبه واحد، تمرکز دارد. این همچنین یک تعمیر اساسی بسیار گسترده تر و یک تعهد باورنکردنی است، حتی اگر فرآیندهایی دارید که قبلاً خودکار هستند. با این حال ، این مزایا می تواند نمایی باشد و ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد و شامل مزایایی مانند سرعت تولید بالاتر ، دقت بیشتر ، ظرفیت های بهبود یافته و موارد دیگر باشد.

 

با استفاده از پیشرفت در همان مقیاس بزرگ ، می توان به بیش از حد اتوماسیون دست یافت ، اما با یک جدول زمانی کندتر ، همانطور که در فرآیندهای یک به یک انجام می شود. هیچ اشکالی ندارد که از کوچک شروع کنید و به سمت بالا بروید.

اتوماسیون آینده است

در حالی که تقریباً هیچ کس در صنعت بر ضد اتوماسیون آینده آن بحث نمی کند، این نکته پاسخی نمی دهد که چه زمانی باید اتخاذ یا اجرا شود. آیا بهتر است این کار را زودتر انجام دهیم تا دیرتر؟ آیا زمان ایده آلی وجود دارد؟

 

فقط شما و تیمتان می توانید این تصمیم را بگیرید، اما باید عملکرد خود را ارزیابی کنید تا بدانید آیا برای تغییرات آماده است یا خیر. به چه ابزاری نیاز خواهید داشت؟ آیا بهتر است آنها را برای تولید داخلی به دست آوریم یا یک شریک استخدام کنیم؟ آیا شما کنترل کامل عملیات موجود خود و تقریباً تمام جنبه های آن را در دست دارید، و آیا این کنترل را در صورت استقرار اتوماسیون حفظ خواهید کرد؟ آیا بهبود می یابد یا تزلزل می یابد؟ آیا باید اتوماسیون ساده‌تر وظایف و فرآیندهای خاص را انتخاب کنید یا اتوماسیون بیش از حد برای کل سیستم خود؟

 

با داشتن این پاسخ ها، خواهید فهمید که زمان مناسب چه زمانی است یا خیر.

منبع

نوشته های مرتبط